© 2024 Asociace podnikavé Česko. Všechna práva vyhrazena. Powered by Strapi.
29. 7. 2024
V nedávné době jsem objevil zajímavou formu k sebevzdělávání a jelikož se rád učím nové věci, tak jsem absolvoval Akademii podnikání České spořitelny. Musím říct, že mé očekávání beze zbytku splnila. Akademie nabízí komplexní a ucelené informace ze všech oblastí, které jsou pro rozjezd nového podnikatelského záměru klíčové.
Již od prvního modulu jsem byl nadšen moderní a poutavou formou výuky. Informace nejsou prezentovány nudným a suchým způsobem, ale naopak zábavnou a interaktivní formou. Texty jsou doplněny o videa s inspirativními odborníky, kvízy pro ověření znalostí a praktické úkoly, které vás donutí přemýšlet a aplikovat získané poznatky do praxe. Díky tomu učení probíhá s lehkostí a zábavou.
Akademie se nezaměřuje jen na teorii, ale klade důraz na praktické dovednosti a znalosti, které skutečně využijete v praxi. V první řadě je důležité vysvětlení pojmu Podnikavost a co vše může zahrnovat, kým jiným než ředitelkou naší asociace Annou Kačabovou. V akademii jsem se naučil, jak správně vymyslet a rozvíjet svůj podnikatelský nápad, sestavit podrobný a realistický podnikatelský i finanční plán, efektivně oslovovat a budovat vztahy se zákazníky, zvládat marketingové aktivity a finance, a mnoho dalšího. Akademie mi určitě dodala důvěru v to, že pokud bych chtěl podnikání rozjet, vše zvládnu. Tato online platforma, dostupná zdarma, nabízí 15 modulů plných praktických informací, rad a tipů od zkušených odborníků. Ať už jste student, maminka na mateřské, zaměstnanec nebo senior, Akademie podnikání vám pomůže rozvíjet vaše podnikatelské myšlení a posunout se na cestě k vlastnímu byznysu.
Zábavná a interaktivní forma výuky: Učení v Akademii podnikání je zábavné a snadné. Informace jsou prezentovány moderním a poutavým způsobem, ať už formou textů, videí, nebo kvízů.
Praktické znalosti: Akademie se zaměřuje na praktické dovednosti a znalosti, které skutečně využijete v praxi. Naučíte se, jak vymyslet a rozvíjet svůj podnikatelský nápad, sestavit podnikatelský plán, zvládat marketing a finance, a mnoho dalšího.
Odborní průvodci: V průběhu Akademie se setkáte s celou řadou zkušených průvodců formou videí, kteří vám poradí a zodpoví vaše otázky.
Možnost získat certifikát: Po absolvování všech povinných modulů a testů obdržíte certifikát, který vám může přinést zajímavé benefity, jako jsou slevy na online kurzy, nástroje pro podnikatele, nebo i lepší finanční podmínky pro financování vašeho podnikatelského záměru u České spořitelny.
Základy podnikání: Naučíte se, co je to podnikání, jaké jsou jeho formy a jak začít podnikat.
Vytváření podnikatelského plánu: Zjistíte, jak sestavit podrobný a realistický podnikatelský plán, který vám pomůže s rozvojem vašeho byznysu.
Marketing a propagace: Naučíte se základy marketingu a propagace a jak efektivně oslovovat své zákazníky.
Finance a účetnictví: Získáte základní znalosti z oblasti financí a účetnictví, které jsou nezbytné pro každý podnik.
Právo pro podnikatele: Seznámíte se s právními aspekty podnikání a s povinnostmi, které s ním souvisejí.
Měkké dovednosti: Rozvinete si důležité měkké dovednosti, jako je komunikace, prezentace, vyjednávání a time management.
Růst a rozvoj podnikání: Naučíte se, jak zvládat růst a rozvoj svého podnikání a jak se vypořádat s případnými výzvami.
Ať už se chystáte teprve rozjet vlastní podnikání, nebo chcete jen rozšířit své znalosti a dovednosti, Akademie podnikání České spořitelny vám může být skvělým pomocníkem. Díky zábavné a interaktivní formě výuky, praktickým znalostem a užitečným tipům vám tato platforma pomůže ujasnit si myšlenky a směřování k podnikavosti a také položit pevné základy pro váš budoucí podnikatelský úspěch.
Více informací o Akademii podnikání České spořitelny naleznete na této stránce.
Článek pro vás sepsal a akademii otestoval Jan Placák
V minulém týdnu jsme na vybrané novináře rozeslali tiskovou zprávu s výsledky průzkumu. Náš průzkum odhalil, že Češi zaostávají v rozvoji klíčových podnikavých dovedností, což může negativně ovlivnit jejich budoucí uplatnění na trhu práce. Sběr a analýzu dat zajistila agentura NMS Market Research. Přečtěte si výsledky průzkumu.
Všímat si problémů kolem sebe a vnímat je jako příležitosti, najít prostředky k jejich řešení, a nakonec řešení realizovat. Tyto dovednosti, které souhrnně označujeme jako podnikavost, budou nezbytné pro uplatnění nejen na budoucím trhu práce. O rozvoj podnikavosti v českém vzdělávacím systému se již druhým rokem zasazuje Asociace podnikavé Česko. Ta v aktuálním nezávislém průzkumu, který pro ni zajistila agentura NMS Market Research, zjišťovala například to, jaké podnikavé kompetence Češi považují za nejdůležitější a do jaké míry je podle nich rozvíjí české školství.
Podnikavost označila jako jednu z osmi klíčových kompetencí pro 21. století také Evropská komise. Ta ji v evropském rámci nazývaném EntreComp popisuje jako cestu z bodu, kdy si člověk všímá problémů kolem sebe a vnímá je jako příležitosti, přes fázi, kdy umí najít materiální, časové nebo finanční zdroje pro jejich řešení, a to nakonec přinést do akce. Podnikavost rozděluje na 15 jednotlivých kompetencí, mezi které patří např. kritické myšlení, schopnost pracovat v týmu, nalézat příležitosti a řídit změny v neustále se měnícím světě. Právě na ty se v aktuálním průzkumu zaměřila Asociace podnikavé Česko. Sběr a analýzu dat zajistila agentura NMS Market Research na reprezentativním vzorku 1000 respondentů.
Týmovou spolupráci považuje za velmi důležitou jen jeden ze sedmi respondentů
První část výzkumu se dotazovala na to, do jaké míry Češi považují jednotlivé podnikavé kompetence za důležité pro život. Výsledky ukázaly, že za nejdůležitější Češi považují finanční gramotnost (95 %), znalost silných a slabých stránek (95 %) a umění poučit se ze zkušenosti (95 %) nebo se vyrovnat s neúspěchem (94 %). Za nejméně důležité pak označili kreativitu a iniciativu (79 %) a týmovou spolupráci (68 %). „To, že pouze jeden ze čtyř dotazovaných považuje za velmi důležité být iniciativní, kreativní a inovativní, a dokonce jen jeden ze sedmi označil za velmi důležité umět do svého úsilí zapojit ostatní, vzbuzuje na první pohled obavu, ve které si v budoucnu každý hraje spíš na vlastním písečku. Na druhou stranu je pozitivní, že současní studenti vnímají tyto dovednosti jako mnohem důležitější než celková populace,“ komentuje výsledky průzkumu ředitelka Asociace podnikavé Česko Anna Kačabová.
Vzdělávací systém se podle dotazovaných na podnikavé kompetence příliš nezaměřuje
Další část výzkumu byla zaměřena na to, do jaké míry jednotlivé kompetence rozvíjí české školství. Zde dotazovaní příliš optimističtí nebyli – nadpoloviční většina označila jako dobře rozvíjenou jedinou kompetenci z patnácti, a to zvládání spolupráce s ostatními. Za nejhůře rozvíjené Češi považují schopnost vyhledat příležitosti, řídit sebe a ostatní nebo vyrovnat se s neúspěchem. Nepříliš dobře rozvíjí české školství podle dotazovaných také finanční a ekonomickou gramotnost, které označili vůbec za nejdůležitější dovednost pro život.
„Jsme přesvědčeni o tom, že když se podaří vzdělávání k podnikavosti rozvinout ve většině českých škol, budou z nich odcházet absolventi s přirozeným zájmem o celoživotní vzdělávání, kteří aktivně ovlivňují pozitivní socio-ekonomický vývoj ve svém regionu, a tedy i celém Česku. Aby se výchova k podnikavosti dostala do výuky a života co nejvyššího počtu škol, připravili jsme podpůrný a motivační nástroj – certifikaci Podnikavá škola, která aktivity na rozvoj podnikavosti a kompetenční pojetí nových Rámcových vzdělávacích programů pomůže školám jednoduše a systematicky aplikovat do každodenní praxe,“ popisuje ředitelka asociace Anna Kačabová.
Klíčové závěry průzkumu:
Češi za nejdůležitější kompetence pro život považují finanční gramotnost (95 %) a schopnost učit se ze zkušeností (95 %).
Kreativita, inovativnost a podnikavost jsou vnímány jako méně důležité (79 %).
Pouze jeden ze čtyř respondentů považuje za velmi důležité být iniciativní, kreativní a inovativní. Jen jeden ze sedmi respondentů považuje za velmi důležité umět do svého úsilí zapojit ostatní.
Český vzdělávací systém se podle respondentů zaměřuje především na rozvoj spolupráce mezi žáky, ale opomíjí přípravu na vyrovnávání se s neúspěchem a rozvoj finanční gramotnosti.
Studenti a podnikatelé oproti zaměstnancům a celkové populaci považují podnikavé kompetence za důležitější. Studenti častěji než celková populace považují za velmi důležité být iniciativní, vyhledávat příležitosti a umět plánovat a řídit sebe i ostatní. Podnikatelé častěji než zaměstnanci považují za velmi důležitou schopnost formulovat vlastní vizi. Naopak zaměstnanci méně oceňují vytrvalost a motivaci k dokončování nových věcí a formulování vlastní vize.
Ke stažení:
4. 4. 2024
Jaké podoby může mít, když jde podnikavý člověk do akce? To bylo tématem jednoho z panelů naší konference Spojme síly ve vzdělávání k podnikavosti v Česku, kterého se jako diskutující zúčastnila také Gabriela Dlouhá.
24. 1. 2024
Jedním z diskutujících v panelu zaměřeném na zdroje pro rozvoj podnikavosti na základních školách byl na naší říjnové konferenci ředitel a pedagog ZŠ Višňové Jiří Beran.
11. 2. 2024
Jednou z diskutujících v panelu zaměřeném na zdroje pro rozvoj podnikavosti na středních školách byla na naší říjnové konferenci pedagožka na Gymnáziu a SOŠ v Podbořany Romana Havrdová.